Watkins Glenn - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu Watkins Glenn - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu

Watkins Glenn

Door: Marcia

Blijf op de hoogte en volg Marcia

27 Juli 2024 | Verenigde Staten, Watkins Glen

Met en beetje pijn in ons hart vertrekken we bij dit prachtige huis. Hier hadden we echt nog wel een paar nachten kunnen verblijven met veel plezier! Vooral omdat we komende nacht weer in een hotelkamer verblijven denk ik, veel ruimte went snel ;-).

Vandaag staat niet zo’n lange rijdag op de planning, het is ongeveer 2,5 uur rijden naar Watkins Glenn Park en dan is het nog een uurtje naar het hotel. We beseffen ons wel dat als we zo’n trip in Nederland moeten doen, het als een hele wereldreis zou voelen ;-). Maar hier, met een fijne auto, het (over het algemeen) relaxte rijden, vliegt de tijd best wel. Al hebben we wel het idee dat in deze streek toch wel wat pittiger wordt gereden. We komen zelfs af en toe borden tegen met waarschuwingen voor aggressive drivers, en dat is echt niet onterecht merken we. De omgeving is hier trouwens echt prachtig, vooral als je niet over de snelweg rijdt. Nou zijn heel veel ritten niet over de snelweg, dus dat komt goed uit. Volgens mij gaan we vandaag met Pensylvania de 7e staat van deze vakantie bezoeken, dus dat schiet ook lekker op.

Toen we bij de parkeerplaats van Watkins Glenn aankwamen, waren we wederom verrast dat het helemaal niet zo druk was. Maar dat is wel lekker hoor. Vooral bij dit park, met al die trappen, is het niet zo fijn als je in file moet lopen. Maar goed, aan de andere kant lopen de meeste Amerikanen alleen naar het hoogtepunt en dan haken ze al snel af. Dat was ook bij dit park het geval merkten we! Maar echt weer prachtig hoor, wow! Als we het dan weer vergelijken met Flume Gorge, dan is dit echt wel veel spectaculairder hoor. En dat voor 10 dollar parkeergeld. We zijn nog steeds een beetje zuur over het feit dat we bij Flume Gorge zoveel entree moesten betalen….jaja we zijn echte Nederlanders hoor ;-).

En wat ons ook opvalt is bet feit dat we bijna geen Nederlanders horen, 1 keer bij Niagara en nu 1 keer bij Watkins Glenn. Dat vinden we eigenlijk best leuk. We moeten alleen een beetje oppassen dan met wat we zeggen, aangezien we er nu helemaal aan gewend zijn om niet te worden verstaan. En de verleiding is groot om wat opmerkingen te maken hoor, want de types die hier rondlopen…..tja…het heeft hoog Honey-Boo-Boo gehalte (google dat maar Sjaak!).

Na dit prachtige park gaan we naar het laatste hotel van de vakantie. Een Best Western, al valt de kwaliteit een beetje tegen. Super oud allemaal….maar in ieder geval schoon. In de avond hebben we weer eens een chinees buffet gedaan, was echt weer eens lekker.

Morgen hebben we een lange rijdag voor de boeg en komen we aan bij ons laatste huis. Daar gaan we nog wat relaxen en shoppen en dan komt er alweer een einde aan deze vakantie. Qua reisverslagen niet meer zo boeiend, dus dit is dan ook mijn laatste verslag. We hebben in ieder geval echt weer genoten van deze vakantie. Rondreizen vinden we altijd leuk, toch leuker dan 2 weken op 1 plaats. Er zijn alweer allerlei ideeën voor volgend jaar geopperd. Al waren we blij (gezien al nieuwsberichten) dat we niet voor Texas hadden gekozen dit jaar. Maar eens kijken wat we voor volgend jaar gaan kiezen. Tips zijn welkom natuurlijk :-)!

• 27 Juli 2024 - 17:06

Aletta:

Wat dacht je van de Dolomieten? Fantastische wandelingen , zitten nu bij de generale repetitie van het opera-gala…,, wat wil een mens nog meer [e-1f609]

• 27 Juli 2024 - 21:48

Ria:

Ja misschien iets dichter bij huis b.v. de Heusdensebaan ! ? Haha ook leuk ! Maar heel fijn dat jullie het leuk hebben gehad ! Groetjes !

• 29 Juli 2024 - 16:25

Wim En Alie :

Vooral veel genieten.

• 31 Juli 2024 - 23:57

Prachtige dag geweest voor jullie.