The White Mountains - Reisverslag uit St Johnsbury, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu The White Mountains - Reisverslag uit St Johnsbury, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu

The White Mountains

Door: Marcia

Blijf op de hoogte en volg Marcia

21 Juli 2024 | Verenigde Staten, St Johnsbury

Gisteren zijn we vertrokken uit Acadia Nationaal Park, maar verder is er niets boeiends over te zeggen. De route was mooi, met heel veel groene, mooie waterpartijen en mooie huizen. Maar de bezienswaardigheden die ik had gepland waren een misser. Allebei gesloten of niet te bereiken wegens een omleiding. Ach ja, kan gebeuren… Het huis waar we nu 2 overnachtingen hebben gepland ligt wel mooi, in een straat met over het algemeen mooie huizen. Maar die huizen hier zijn bijna allemaal bekleed met houten planken. En die zouden moeten worden geschilderd…maar er is echt ontzettend veel achterstallig onderhoud. Die huizenflip programma’s zouden hier helemaal los kunnen gaan. We overnachten nu in het achterste gedeelte van een leuk huis, hebben ze een heel airbnb gedeelte gemaakt. Het is echt wel leuk, maar is hartstikke scheef…de vloer loopt helemaal af. Hoort bij de charme denk ik ;-). Er stonden wel heel lief chocoladekoekjes klaar voor ons, een blik met af te bakken kaneelbroodjes en melk. Dat is natuurlijk echt super attent!

Vandaag zijn we gaan de White Mountains echt gaan verkennen met twee wandelingen. Die bergen zijn trouwens echt niet wit hoor, maar lekker groen. Het is hier sowieso ontzettend groen, en eigenlijk iedere route is prachtig. Je hoeft dus echt niet op de herfst te wachten om te kunnen genieten van het uitzicht (daar staat deze regio namelijk bekend om). De eerste wandeling heet Flume Gorge. We hadden geluk want we konden nog net terecht, ik vertikte het namelijk om online de tickets te bestellen, maar dat was wel verstandiger geweest. We hadden zo ongeveer de laatste 3 tickets van dat uur. En die ”mochten” we dan kopen voor 20 dollar pp. Voelde een beetje als een tourist trap, hoewel de wandeling echt prachtig was hoor. Maar 60 dollar voor een wandeling slaat eigenlijk nergens op, we hebben ieder uitzicht dan ook bekeken, we wilden natuurlijk wel waar voor ons geld ;-).

Daarna zijn we naar the Basin trail gegaan. Een trail die langs een waterval omhoog loopt, met iedere zoveel tijd een soort poel met (ijskoud) water. Ook echt prachtig! En heel uitdagend aangezien het constant klimmen was en je uit moest kijken waar je je voeten weg zou zetten ivm alle boomwortels en stenen. We zijn niet helemaal tot het einde gegaan, want we zagen de meerwaarde er niet meer van in, maar al met al zijn we toch wel 1,5 uur bezig geweest. Op het einde hebben we lekker onze sandalen uitgedaan en onze voeten even in het water laten hangen bij 1 van die poelen. Toen kwamen we er dus achter dat het water echt ijskoud was. En er waren onderweg dus heel veel families in het water. Ook al stond er op borden dat je niet mocht zwemmen. Ik denk dat het vooral niet mocht omdat het water zo ijskoud was dat je er nog wat van zou krijgen….

Toen vonden we het wel welletjes en hebben we onszelf beloond met een lekker ijsje. Die viel wel wat groter uit dan bedacht, maar was wel heel lekker!

Morgen vertrekken we naar een huis in de Green Mountains en gaan we daar de omgeving verder verkennen!

• 21 Juli 2024 - 09:57

Jonna :

Wat ziet dat er mooi uit!!! Lekker van genieten! Fijne vakantie verder! Groetjes uit Zwolle

• 21 Juli 2024 - 11:05

Sjaak:

ziet er uit daar of de Grizzlies zo het bos uit kunnen komen huppelen geen trail voor ons om te gaan doen hoor ook al zou een emmer ijs op ons staan te wachten, maar zie op de prachtige foto’s dat er genoeg enthousiastelingen rond lopen toch.

Zijn dat allemaal Amerikanen uit andere Staten die de bossen worden ingelokt of zitten er ook nog andere europeanen tussen.

de verplaatsingen per auto gaan goed? In de grote steden zal het druk zijn maar ik neem aan dat je buiten de stad geen kip tegenkomt

de white mountains zijn dus niet wit maar groen lees ik, ben benieuwd wat voor kleur de green mountains dan gaan hebben

heb wel gelezen dat de green mountains veel ouder zijn als de white mountains en dat er skigebieden zijn dus zou best wel eens kunnen dat die green mountains dus wit blijken te zijn[e-1f602]

wij hebben vannacht hier flink onweer gehad met veel water, nu is het hier een plakboek buiten met hele hoge luchtvochtigheid, gelukkig dat de zon achter grijze wolken zit anders zou het helemaal niet te harden zijn.

nou heel veel klim en klauter plezier op jullie volgende tocht hier wordt het zitten voor kijkkastje naar laatste tijdrit etappe tour de france, waarvan de winnaar al lang bekend is en dat pogazar echt ook veruit de beste is van het hele peleton.

Wel ben ik heel benieuwd naar de tijdritfiets van Vinjegard, die is speciaal ontwikkeld voor deze laatste rit, fiets is niet in kleur gespoten want dat scheelt 150 gram gewicht aan verf……..

En dan gaan we vanavond ook nog zien of Max Verstappen zijn auto harder kan laten gaan want nu start hij van plek 3 en het is lastig inhalen in hongarije.

groetjes vanaf de dophamer

• 21 Juli 2024 - 16:13

Wim En Alie :

Wat een prachtige fotoreportage.We kunnen weer normaal naar het veld met Nora.Geen water overlast op het veld.Veel plezier vandaag.