Niagara Watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu Niagara Watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu

Niagara Watervallen

Door: Marcia

Blijf op de hoogte en volg Marcia

25 Juli 2024 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Er stond eerst weer een lange rijdag op de planning voordat we konden gaan genieten van de Niagara Watervallen. Deze keer stond er een reisdag van ongeveer 5 uur op de planning. En met ons getreuzel zal dat wel een stukje langer worden ;-). We hebben de schuur achtergelaten (de foto’s wilden inderdaad maar niet pakken Sjaak, sorry :-) ) en zijn snel vertrokken naar de volgende bestemming. In eerste instantie werden we weer heel veel over binnenwegen gestuurd. Heel mooi, maar het schiet voor je gevoel echt niet op. Uiteindelijk kwamen we dan eindelijk op de snelweg uit, konden we meteen deze weg 200 miles blijven volgen!

Uiteindelijk kwamen we mooi rond 16 uur aan bij het huis. En wat waren we aangenaam verrast! Lekker de ruimte en dan ook nog eens superschoon, wow. En ook weer in een heerlijk Amerikaanse straat gelegen. Houden wij het wel even uit! In de avond hebben we nog wat boodschapjes gedaan en heeft Arno zijn American Dream waar gemaakt: hij mocht weer eens genieten van een prime rib. En wat heeft hij genoten :-).

De volgende dag hebben zijn we lekker rustig begonnen en rond een uur of 10 zijn we vertrokken naar de Niagara watervallen. Er werd in de middag onweer voorspeld, dus dat wilden we voorblijven. Goen we aankwamen bleek het helemaal niet zo druk, hadden we niet verwacht. We zijn vanuit de parkeerplaats op Goat Island gelopen naar het eerste uitzichtpunt waarbij je mooi zicht hebt op de horseshoe falls, dé waterval. Wow, wat een uitzicht zeg! We kond mooi langs het water richting de amerikaanse waterval lopen om uiteindelijk uit te komen bij het stuk waar alle boten vertrekken. Echt een hele mooie wandeling! Maar volgens mij doen de meeste wandelingen alleen de bekende boottocht met “the Maid of the Mist”. De boottocht vonden we ook heel leuk, wat een natuurgeweld! En heerlijk verfrissend want het was alweer behoorlijk warm. Plakkerig warm eigenlijk, vooral met die poncho’s :-). En die poncho’s zorgden in ieder geval voor wat leuke fotomomentjes, kunnen jullie ook even lachen….

Toen we van de boot stapten zagen we helaas al hele donkere wolken aankomen. We hadden eigenlijk nog de Cave of the Wind tour willen doen. Dan ga je met een lift door de rotsen naar beneden en dan kom je onder de Amerikaanse waterval uit. Dan kan je met houten trappen zo ongeveer onder die waterval wandelen en dan eindigen bij het hurricane gedeelte. Dan voel je de kracht van de waterval het sterkste, maar je wordt dan ook nog eens zeiknat. Op zich geen probleem met dit warme weer, maar de donderwolken kwamen wel erg snel dichterbij. Dus veel kans om op te drogen leken we dan niet te hebben. Dus we hebben maar besloten om dit toch over te slaan. De rest van de dag hebben we lekker geluierd, geshopped en hebben we pizza gehaald. Echt een fijne dag was het weer!

Morgen gaan we weer op pad, nu naar het Fingerlakes district.

• 25 Juli 2024 - 09:49

Wim En Alie :

Wat een schitterende foto reportage.Prachtig. De blauwe outfits staan jullie wel .Veel plezier vandaag.

• 25 Juli 2024 - 11:23

Sjaak:

Hele goede morgen,

enthousiast verhaal dus jullie hebben het geweldig naar je zin, kan ook niet anders bij het zien van al dat natuurgeweld.

mooie foto’s om later nog eens terug te kijken, dan komen herinneringen vanzelf weer bovendrijven.

Al die poncho’s het leek wel een schoolreisje van de operatieafdeling van het catharinaziekenhuis al die mensen in blauwe pinguïn pakjes

maar wel noodzakelijk daar want je wordt echt zeiknat van die opspattende waterdruppels.

Dat ons Arno flink kan buffelen is bekend, maar zijn schoonzusje kan er ook wat van als ik naar haar bordje kijk, past er allemaal nog net op.

Jullie foto’s stralen echt vakantiegevoel uit en laten wel zien dat het feest is daar, straatbeeld laat ook zien dat jullie daar nu in een hele mooie rustige wijk bivakkeren met prachtig huis.

Wordt ook nog flinke trip straks om terug te keren naar New York

Hier alles verder rustig, gisteren hele dag in Zwolle geweest want daar had Lieke ook nog iets te vieren en vanmiddag ga ik paar uurtjes vissen met de buurman op het wilhelminakanaal oirschot.

Was nog wel even een dingetje om mijn hengeltje weer in orde te brengen,vroeger deed ik dat blindelings, maar nu moest ik m’n ogen heel weid openen en dan nog kon ik mijn vissnoer bijna niet door het oogje van het warteltje krijgen en er haakje aanknopen.

(Moest meteen denken aan vroeger en hoorde me zeggen kom maar Pa dat doe ik wel even) Geschiedenis herhaalt zich

Heel veel plezier jullie verder geniet van de laatste dagen en we horen het wel

groetjes van de dophamer

• 28 Juli 2024 - 09:56

Veel plezier vandaag

• 31 Juli 2024 - 23:52

Wim En Alie :

Krijg geen berichten meer?