Acadia National Park - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu Acadia National Park - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu

Acadia National Park

Door: Marcia

Blijf op de hoogte en volg Marcia

19 Juli 2024 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Vanmorgen was het echt superrelaxed beginnen. Lekker koffie zetten, ontbijten met zelf getoaste bagels, heerlijk! We zijn uiteindelijk nog redelijk op tijd vertrokken ondanks ons gelummel ;-). Het was ruim 1,5 uur rijden naar de Bass Harbor Lighthouse trail, vooral omdat het allemaal binnenwegen waren over de eilanden. Wel was het echt een hele mooie route, we hebben er van genoten!

Uiteindelijk stelde de wandeling heel weinig voor. Een beetje klauteren over rotsen en rechts om het hoekje zag je inderdaad de vuurtoren. Maar het was wel heel fijn om even aan zee te zijn en de temperatuur was echt lekker! Daarna zijn we verder gegaan naar Jordan Pond, al kon jet moeilijk een vijver noemen hoor. Het was echt een groot meer. Wederom prachtig, al stelde de wandeling daar niet veel voor. Je kon er helemaal om heen lopen, maar we zijn naar 10 minuten afgehaakt. Echt een beetje te eentonig om dit nog een uur vol te houden. Amy zag aan het begin van de wandeling wel een mooie foto spot. Toen vroeg een familie aan Arno om foto’s daar te maken en zij hebben ook wat foto’s van ons gemaakt. Deze dame ging zelfs hele aal los, viel mee dat we niet op verschillende manieren hoefden te poseren :-). Maar de foto’s zijn mooi geworden en ook leuk om een keer met zijn drieën op de foto te staan. Toen zijn we nog naar het meest zuidelijke puntje gereden, wederom echt prachtige uitzichten hoor. Het zonnetje hielp daarbij natuurlijk. En wat een geluk, want vanmorgen regende het nog behoorlijk tot een uur of 8.30. Maar daarom is alles zo mooi groen hier natuurlijk!

Op weg naar huis wilde Arno toch wel heel graag een lobster roll proberen. We hebben het al zoveel zien staan onderweg en het is echt de delicatesse van deze streek geloof ik. Wel knetterduur, maar ach het is vakantie! Dus we hebben er 1 gehaald om te delen. Amy en ik hebben een hapje genomen en de rest was voor Arno, en die heeft er echt van genoten geloof ik :-). Amy en ik vonden het best lekker, niet heel bijzonder qua smaak, maar dat hadden we al verwacht. Wel leuk om een keer te proberen en de entourage was ook erg leuk! In de avond stond pasta met saus op het menu, lekker in het huis klaargemaakt. Dus maar 1 bordje met eten deze keer op de foto Sjaak ;-),

Morgen vertrekken we naar de White Mountains in Vermont. Volgens mij wordt dat staat 7 deze vakantie….

• 19 Juli 2024 - 14:42

Sjaak:

Goede middag, leuk weer een verslag van jullie doen en laten

mooie omgeving daar bij de meren hier nu ook echt wel warm hoor maar voor zondag voorspellen ze toch onweer en daling van temperaturen

is ook wel beetje te warm voor een blanke nu. Binnen blijven en de zon uit huis houden.

maar dat komt goed uit want alle dagen op tv tour de France tot zondag en daarna kunnen we uitkijken naar de olympics

Veel plezier jullie daar in the white mountain, Met hiken zullen jullie nu wel aan je trekken komen en misschien ook wat minder warme temperaturen

miste wel de geregisseerde foto van jullie 3tjes

groetjes en vergeet vooral niet te eten [e-1f61b] waar blijven de steaks en burgers ??.?.?.?

• 19 Juli 2024 - 15:29

Wim Is En Alie :

Fijn dat jullie zo genieten.Hier zitten bij binnen met de airco .Toch beter dan regen.

• 19 Juli 2024 - 22:37

Marcia :

Steaks en burgers hebben inderdaad nog niet op het menu gestaan, komt vast nog! [e-1f600] de foto’s zijn aangevuld dus geniet er maar van ;-)! En lekker in de koelte genieten van de airco is niets mis mee hoor Alie, doen wij hier ook regelmatig [e-1f609]!

• 19 Juli 2024 - 23:33

Ria :

Fijn dat jullie het leuk hebben! Goed weer hebben wij hier ook, erg warm ! De tomaten hebben veel water nodig nu ! Maar ze staan er goed bij , dus geen zorgen Amy ! Alles wordt goed bewaakt hier!

Nog veel plezier geniet ervan !