Van Boston naar Northport (Maine) - Reisverslag uit Northport, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu Van Boston naar Northport (Maine) - Reisverslag uit Northport, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu

Van Boston naar Northport (Maine)

Door: Marcia

Blijf op de hoogte en volg Marcia

18 Juli 2024 | Verenigde Staten, Northport

Volgens mij blijven we heel de vakantie de dag vroeg beginnen. Niets mis mee natuurlijk, de ochtenden zijn altijd lekker om wat tv te kijken. Amerikaanse tv blijft toch wel erg grappig, vooral al die reclame voor medicijnen, waarbij alle mogelijke bijwerkingen in zo’n rap tempo worden genoemd aan het einde van de commercial dat je wel erg moet opletten om die allemaal mee te krijgen ;-).

Het plan was om vandaag naar de Apple store in een plaats in New Hampshire te rijden, omdat Arno graag een nieuwe iphone wil kopen en in deze staat wordt er geen salestax gerekend. Scheelt toch weer 5 a 6%. En daarna rijden we dan door naar onze eindbestemming in de buurt van Acadia Nationaal park. Zo gezegd, zo gedaan, we zaten mooi op tijd in de auto om rond openingstijd bij het winkelcentrum aan te komen. Daarna ging Arno als een speer richting de Apple store en die aankoop was zo geregeld. Alles ging prima tot het moment dat hij apple pay wilde gebruiken……toen vroeg hij aan mij (nou jaaaaa….het was eigenlijk meer een conclusie): jij hebt mijn horloge toch ingepakt hè? Toen riepen wij in koor: het is jouw horloge, de vraag is of jij zelf dat horloge hebt ingepakt. Het zat namelijk (zoals je zou verwachte ) niet om zijn pols…..zucht. Niet ingepakt dus, lag nog in het hotel. You had one job……..

Dus wij na de aankoop als een speer weer terug naar het hotel. Gelukkig was de kamer nog niet schoongemaakt en kwam meneer met een triomfantelijke blik op zijn gezicht met het horloge aangelopen. Zit dit in de familie Sjaak en Bep? Want af en toe kunnen wij hem wel wat doen hoor…

Na deze gelukkige afloop konden we nu echt op pas. Wederom 3,5 uur te gaan, die grap heeft ons wel een uurtje gekost. We waren alleen zo opgelucht dat we het niet eens erg vonden… Onderweg zijn we nog gestopt bij een outletcenter om te lunchen en de Sketcher winkel te bezoeken. Met succes, want Amy en Arno zijn weer een paar rijker! Ook zijn we op een uur afstand van het huis gestopt bij de Walmart voor wat inkopen. De komende tijd kunnen we weer zelf koken, dus dat willen we zeker doen. Vlees met broccoli en aardappelpuree gaat get vanavond worden, met als toetjes ijs met mintsmaak en choladestukjes. Hierover waren we heel eensgezind :-) !

Het was nog even zoeken naar het huis en vooral hoe we binnen moesten komen, maar het is gelukt! Echt prachtig, en wat veel ruimte! Tijdens het afwassen ‘s avonds zagen we nog kalkoenen lopen met heel veel jonkies, dat hadden we nog nooit gezien. En ze kunnen ook in bomen vliegen, wisten we ook niet :-).

Morgen gaan we naar Acadia nationaal park, echt even lekker de natuur in!

• 18 Juli 2024 - 14:27

Alie:

Zoals ik lees genieten jullie.Veel plezier vandaag . Hier is het ook zomer weer lekker [e-1f975].

• 18 Juli 2024 - 16:23

Sjaak:

Kijk de dollars zijn aan het rollen….nieuwe iPhone, nieuwe sneakers [e-1f44d][e-1f44d]

op jullie vraag wat er allemaal in de familie zit kan ik helaas geen antwoord geven , weet wel dat er altijd zo iets is als een gebruiksaanwijzing, die heeft iedereen ( wordt echter niet altijd goed gelezen ). Bijkomend probleem is natuurlijk ook dat wat erin zit, je er na ruim 20 jaar ook niet meer uit krijgt, maar soms heeft dat ook zijn charmes dus advies is …. blij zijn dat je het gevonden hebt.[e-1f602][e-1f618]

jullie hebben wel een heel mooi huis uitgekozen prachtig met die tuin ook

Hier stond gisteren ook broccoli op het menu vanavond zijn het breekboontjes

wensen jullie fijne dag