Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu

Boston

Door: Marcia

Blijf op de hoogte en volg Marcia

18 Juli 2024 | Verenigde Staten, Boston

We waren weer lekker vroeg wakker, maar dat kwam eigenlijk wel goed uit. Zo konden we al op tijd vertrekken zonder dat we moesten haasten (van Arno ;-). ). Dus na een lekker ontbijt zijn we op pas gegaan naar het centrum van Boston waar we de freedom trail willen gaan lopen. Om 8.30 zaten we al in de auto, maar helaas was het 1 grote file richting centrum. Als je daar eenmaal bent viel het wel mee met de drukte, maar om er te komen hadden we wel wat geduld nodig. Na een uur zijn we aangekomen bij de parkeergarage die onder het Boston Common Stadspark ligt. En daar was ook het begin van de wandeling, heel handig. En wat een leuk park zeg, goede sfeer hoor. Of in ieder geval geldt dat voor het grootste gedeelte, in een park kom je nou eenmaal altijd wat rare types tegen…

Gelukkig konden we een plattegrond scoren bij het bezoekerscentrum, zodat ik niet de hele tijd met mijn mobieltje hoefde te lopen. Het was wel al behoorlijk warm, rond de 30 graden. Maar eens zien hoever we komen in deze hitte. Het is vooral de bedoeling om een indruk te krijgen van Boston, dus de hele trail lopen is niet het doel vandaag. We zijn wel al snel onder de indruk van de stad, mooie gebouwen en een goede sfeer. Voelt helemaal niet superstads aan eigenlijk. Onderweg zoeken we wat verkoeling op in souvenierwinkeltjes (wilde zelfs Arno niets tegenin brengen :-) en na een klein uurtje komen we bij de haven aan. Echt een heel mooi uitzicht, maar de warmte had behoorlijk toegeslagen. We waren nu pas op de helft, de tweede helft geloofden we wel. Na een mooie wandeling terug naar het stadspark zijn we even de McDonalds ingedoken voor een lekker ijsje, heerlijk! Krenten dat we zijn, wilden we geen 10 dollar voor een bolletje ijs uitgeven. Er is een gebouw in het centrum met allerlei leuke etenskraampjes, maar die prijzen vonden we soms echt nergens op slaan. En deze ijsjes van de grote M waren vast net zo lekker! Toen zijn we nog naar de andere kant van het park gelopen, want daar heb je een standbeeld dat “Make way for the ducklings” heet. Onderweg zagen we allerlei gezinnen rond een grote (heel ondiepe) vijver lekker spelen en pootjebaden. Het zag er allemaal behoorlijk idyllisch uit eigenlijk. Daarna hielden we het wel voor gezien en zijn we terug gereden naar het hotel. Even goed gebruik gemaakt van het zwembad!

Daarna zijn we naar het winkelcentrum gegaan voor nog wat boodschapjes en hebben we heerlijk gegeten bij The cheesecake factory, incl een stukje cheesecake.

Morgen vertrekken we naar Acadia nationaal park in het noord oosten!

• 18 Juli 2024 - 08:59

Sjaak Van Egeraat:

Goede morgen , ja jullie hebben ons gelukkig gemaakt vanmorgen want daar zijn ze dan toch ……….. de foto’s van vrolijke gezichten boven grote borden [e-1f44d]volgens mij hebben ze dat bordje voor Marcia met een aparte trolley moeten uitserveren wat een plate zeg .

zal afkicken worden bij terugkomst .

hier begint het ook lekker warm te worden hoor, vandaag 26 graden en zaterdag zou het oplopen naar 31. Nee niet zo heet als daar bij jullie, maar toch.

merken jullie grote verschillen met voorgaande jaren nu je hier in Boston vakantie viert, Oostkust wezenlijk anders ? Ook ander soort mensen ?

politiek en geloof daar moet je niet over praten wil je geen ruzie krijgen, maar merk je iets van trump/biden en de verkiezingen

Lopen er trouwens veel Nederlanders vakantie te houden daar ?

hier loopt de tour op z’n laatste benen of liever gezegd banden zondag laatste etappe in Nice, want in Parijs was geen plaats meer. Daar begint volgende week het grote feest van de Olympics, met o.a. zwemmen in de Seine dus volop sport op tv.

nou veel plezier jullie op komende dag, we kijken uit naar de verslagen want dat is toch wel heel leuk om te lezen

groetjes vanaf de dophamer