Van Cape Cod naar Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu Van Cape Cod naar Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu

Van Cape Cod naar Boston

Door: Marcia

Blijf op de hoogte en volg Marcia

16 Juli 2024 | Verenigde Staten, Boston

Het gaat steeds beter met de jetlag! Vanmorgen was het 5 uur :-). We gaan die lange ochtenden nog missen straks…

Het was de bedoeling dat we nog even een stukje langs de kust zouden rijden, maar dat werd een flop. Je kon niet helemaal doorrijden of je moest weer 20 dollar parkeergeld betalen om te gaan kijken, we waren er wel even klaar mee. Cape Cod is mooi, hele mooie authentieke huizen, maar niet aan ons besteed. Op baar Boston!

De navigatie werd eerst ingesteld op Harvard university, heb ik altijd al eens willen bezoeken. Deze keer viel het mee met de drukte, alhoewel het steeds drukker werd naarmate we dichterbij Boston kwamen. En de wegen werden ook steeds ingewikkelder, gelukkig was er langzaam rijdend verkeer. Dat gaf ons de kans om op tijd afslagen te nemen. We waren wel onder de indruk van Boston, qua sfeer leek het een beetje op Washingon. Veel sfeervolle oude gebouwen, veel groen en echt niet superdruk dichterbij het centum. Nadat we de auto hadden geparkeerd zijn we op zoek gegaan naar Harvard. Ik had een app gedownload die een rondleiding over het terrein gaf, leek ons wel leuk. Het was wel ontzettend warm, dus het tempo lag behoorlijk laag. Het was leuk om even gezien te hebben, maar ook niet meer dan dat. We waren niet super onder de indruk, gewoon leuk om even gezien te hebben. Daarna zijn we lekker gaan lunchen even konden we even bijkomen in de airco. Daarna hebben we de auto weer opgehaald en zijn we vertrokken naar ons hotel, het duurste van de hele vakantie. My god, wat is Boston duur! Maar om maar van de gelegenheid gebruik te maken heb ik een suite met 2 slaapkamers geboekt, net buiten Boston. Even lekker weer wat meer ruimte, daar kijken we naar uit. Het was toch wel een beetje behelpen met zijn 3-en op 1 kamer.

Gelukkig mochten we al wat eerder inchecken, zodat we oom al lekker snel het zwembad in konden duiken. Heerlijk. Arno die annexeeerde al snel het kaartje van de kamer en ging er als een speer van door toen we op zoek gingen naar de kamer. Hij wilde duidelijk als eerste de suite bekijken ;-). Gelukkig werden de verwachtingen waar gemaakt, we hadden zelf 2 badkamers! Daarna snel op zoek gegaan naar het zwembad aangezien er onweer werd voorspeld.

In de avond hebben we lekker een burritobowl van Chipotle gegeten en hebben we wat gewinkeld bij een winkelcentrum. Weer een vakantiedag om in te lijsten! Morgen gaan we Boston nog wat meer verkennen.

• 16 Juli 2024 - 08:44

Sjaakvanegeraat:

Nou hier begint het ook op zomer te lijken de zon schijnt al weer kan niet meer stuk.

die warmte daar bij jullie is dat normaal daar deze tijd van het jaar?

moest wel even lachen dat jullie het duur vinden in Boston Heb je enig idee wat een suite met 2 badkamers per nacht kost in de randstad.?

het eten daar in Boston lijkt me ook aanpassen geblazen ….. een burritobowl van chipotle ?….. volgens mij hebben wij hier iets gemist zal eerst eens gaan googelen om wat meer aan de weet te komen.

zag foto van die parkwachter bij Boston University, dragen die daar allemaal van die shirts met die palmbomen prints? Of was dat een navy-seal (met z’n korte koppie ) die de weg kwijt was .?

in elk geval goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben geniet er maar van

groetjes vanaf de dophamer

• 16 Juli 2024 - 11:49

Ria:

Ja altijd leuk om een mooie kamer te hebben ! Geniet er maar van ! Hier ook goed weer en de verwachtingen zijn ook goed ! Nog veel plezier !

• 16 Juli 2024 - 12:01

Marcia:

Jaaa, die reactie snap ik hoor Sjaak :-). Maar gek genoeg kostte die 2 kamer suite bijna net zoveel als de meeste gewone kamers in Boston en omgeving. Dus voor een beetje extra doen we dan niet moeilijk hoor, een mooie kamer vinden wij wel wat waard! En die burrito bowls zijn heerlijk! Gekruide rijst met bonen, vlees, groente en kaas en/ of guacamole. Wij vinden het heerlijk in ieder geval!

• 16 Juli 2024 - 16:23

Alie: