The Green Mountains - Reisverslag uit Chestertown, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu The Green Mountains - Reisverslag uit Chestertown, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu

The Green Mountains

Door: Marcia

Blijf op de hoogte en volg Marcia

23 Juli 2024 | Verenigde Staten, Chestertown

We blijven het ritme van vroeg opstaan goed volhouden. Nu was dat wel handig, want de koffers moesten allemaal weer worden ingepakt. En dat lijkt, hoe verder de reis vordert, steeds lastiger ;-).

Vandaag staat er weer een mooie reis door het groene Noorden op het programma. Maar eerst gaan we de Ben [e-38] Jerry’s fabriek bezoeken! Leek me wel een leuke afwisseling van al de natuur. De rondleiding die we hadden geboekt stelde niet zo heel veel voor, maar was leuk om een keer te hebben gedaan. Tijdens de tour bleek dat de fabriek voor de levering aan Europa gewoon in Hellendoorn in Nederland te staan, hadden we dus niet zover voor hoeven te reizen. Natuurlijk kregen we ook wad ijs om te proeven, o.a. cookie dough en cinnamon churros ijs. Lekker hoor! En we waren weer een ervaring rijker!

Even verderop zat er ook een apple cider farm, hebben we ook maar even bezocht. En wat een leuke sfeer hing daar zeg! Er was ook een bakkerij waar je zelfgebakken maple donuts kon kopen (hebben we natuurlijk gedaan) en je kon ook wat cider proeven. En dat laatste was me toch lekker! Een hele verse en zachte appelsap smaak, heerlijk! Ook hebben we wat apple cinnamon butter en pumpkin butter gekocht, maar die gaan we lekker proberen als we weer in Nederland zijn!

Toen zijn we op pad gegaan naar ons volgende overnachtingsadres, weer een airbnb. Deze keer gevestigd in een rode verbouwde schuur,met een jacuzzi buiten. Daar keken we heel erg naar uit! De reis ging weer over heel veel landelijke wegen, langs prachtige huizen maar soms ook vervallen huizen. Toen we aankwamen bij “de schuur” was het nog een hele toer om de deur open te krijgen. Als je gaar bent van het reizen dan lees je blijkbaar niet alle instructies even goed…..maar het is uiteindelijk gelukt…

De schuur bleek erg “authentiek”, om het zo maar te noemen, en de indeling was ook best “apart”. Maar goed, we gaan hier gewoon het beste van maken. De duik in de jacuzzi maakte ‘s avonds al veel goed!

De volgende dag besloten om een shopdag in te plannen. Even geen natuur! En we zijn allemaal goed geslaagd! Daarna hebben we lekker gelunched en hebben we de middag afgesloten met een rondje midgetgolf ei piratenthema. Het was weer een geslaagde dag!

Morgen verkassen we weer naar een huis 8n de omgeving van de Niagara watervallen. Hebben we heel veel zin in!

• 23 Juli 2024 - 08:53

Sjaak:

Goede morgen, zo op de foto’s te zien rijden jullie nu niet door het oude wilde westen , maar het oude groene noord/oosten veel nostalgie en schuurtjes/ stallen. Die Ben/Jerry is ook al heel oud wel leuk idee dat kerkhof met oude smaken , de fabriek krijgt weer nieuwe eigenaren want nu is het nog van Unilever maar die heeft het in de etalage gezet.

Wist trouwens niet dat jullie met eigen auto rondtoerden in VS , de witte mazda stond volgens mij ook op de foto.

lijkt het geen goed idee om ook maar een nieuwe grote koffer te scoren ? iPhone moffel je wel weg maar schoenen koekjes en cake en wat er nog meer gekocht is, dat wordt moeilijker.

wie heeft het potje midgetgolf golf gewonnen ? Op een van de foto’s kon ik,het wel raden maar op de andere foto was het wel een heeeel lang gezicht.

Gelukkig dus maar een nachtje in de oude schuur Incl. Plons in de jacuzzi ( foto hield zeker niet op papier) ?

nu richting de Falls, daar heb ik ook nog wel goede herinneringen aan maar dat was de vorige eeuw (82-83 ) zou het na moeten kijken, maar ik heb ze vanaf de Canadese kant gezien. Heel indrukwekkend en ook wel nat want met de wind kwam er konstant nevel op je af, je kon zelfs met bootje mee tot vlak aan het naar beneden stortende water.

Jullie gaan hem denk ik zien van de VS kant , echt heel veel water dat daar op 3 plaatsen naar beneden komt.

succes met vervolg van de reis

groetjes vanaf de dophamer

• 23 Juli 2024 - 15:00

Wim Is En Alie :

Wat boffen jullie met het lekkerste ijs.Lekker genieten.Hier een onweersbui op komst 15:00nu.Gisteren een erg warme dag. Groetjes

• 23 Juli 2024 - 17:45

Aletta:

Haha, dat geintje hebben wij eens met whiskey gehad. Hele bijzondere fles gekocht, stond later in de reclame bij Gall[e-38]Gall. Als je er maar lol in hebt!