Vertrek - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marcia - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Marcia

Blijf op de hoogte en volg Marcia

14 Juli 2024 | Verenigde Staten, New York

Het was vanmorgen lekker vroeg, zoals gebruikelijk bij onze reizen naar Amerika. Kwart voor 5 in de ochtend ging de wekker en kon de vakantie eindelijk beginnen. Het lijkt erop dat dit wel een veel relaxtere reisdag gaat worden dan normaal, aangezien we een rechtstreekse vlucht hebben en al lekker om 13 uur op JFK gaan landen. Maar aangezien het bij ons niet altijd loopt zoals gehoopt, hopen we hier maar niet al te veel op!

Om 6 uur was de auto geladen en vertrokken we naar Brussel Airport, voor ons echt de fijnste luchthaven. Lekker dichtbij parkeren en niet een té groot vliegveld. Het inchecken ging eigenlijk heel vlot en ook de douane was geen probleem, dus om 8 uur waren we overal al lekker doorheen. Dat viel al heel erg mee. Vorige keren was het superdruk en in de app werd ons nu ook aangeraden om 4 uur vantevoren aanwezig te zijn, gelukkig hebben we dat niet gedaan! 3 Uur bleek ruim voldoende! Daarna hebben we even lekker wat gedronken, een croissant met pistachecrème gedeeld (heerlijk trouwens! :-) ) en daarna was het alweer tijd om naar de gate te gaan.

Uiteindelijk zijn we wat later vertrokken dan gepland, rond 11 uur denk ik. De vlucht was prima, we hadden fijne plaatsen kunnen regelen en het eten was ok. Een hele lange film(3,5 uur en ik snap nog steeds niet dat ik dat heb volgehouden. Killers of the flower moon bleek toch echt boeiend genoeg!) wat series, spelletjes en wat te eten en drinken en we waren er al weer! Om 13 uur zijn we op jfk geland. We zaten lekker vooraan in het vliegtuig, waardoor we ook redelijk vlug bij de douane waren. Ook daar ging het vlot, niet zo’n dramatisch lange rij zoals vorig jaar. Al heeft alleen de douane beambte de rem er een beetje op gezet, anders hadden we eigenlijk een nagenoeg perfecte reisdag gehad. Maar ook daar kregen we gewoon onze stempels en de koffers bleken al klaar te liggen op de band! Wow!

Zouden we dan problemen krijgen bij het ophalen van de auto? Met een airtrain werden we naar de locatie van alle auto verhuurbedrijven gebracht en bij Avis was het helemaal niet druk. Nou hebben we ook nog Preferred, dus dat ging nog extra snel. De enige teleurstelling was voor Amy, we hadden haar als extra chauffeur toegevoegd in de boeking maar schijnbaar moet je dan je eigen creditcard hebben. En die heeft ze niet, dus ze mag toch niet rijden. De auto werd wel vlot voor ons klaargezet, Arno was tevreden (ook een unicum) en we konden om 15 uur toch echt gewoon op pad! Wow! Het was ruim een uur rijden naar ons hotel voor deze nacht, maar door de drukte hebben we daar iets langer over gedaan. Om 16.30 waren we er en konden we lekker al inchecken, wat was het allemaal nog vroeg. Zijn we helemaal niet gewend, maar kunnen we wel heel snel aan wennen hoor. Wat een luxe! De tacobell zat vlakbij ons hotel, op loopafstand zelfs. Hebben we echt even lekker gegeten (zelfs Amy was best enthousiast) en we hebben daarna nog even wat boodschapjes gedaan. We hadden nog wel naar de Walmart kunnen rijden, maar eigenlijk wilden we dat liever bewaren voor de volgende dag. Als we weer fris en fruitig ijn. Dat is echt onze traditie iedere vakantie namelijk: uitgebreid de eerste boodschappen doen bij de Walmart. Ons lekker vergapen aan al die lekkere dingen, de enorme rijen met ontbijtgranen, snoep, ijs, bedenk het maar. Geweldig vinden we dat! Dus lekker op tijd slapen en morgen weer (waarschijnlijk heeeel vroeg) op!

• 14 Juli 2024 - 11:16

Aletta Van Der Veen:

Gevonden! Lekker hè, zo’n rechtstreekse vlucht[e-1f600]

Tip van de dag: die enorme baal Wallmart-cheeseballs, goed voor de hele vakantie!

• 14 Juli 2024 - 11:59

Ria :

Fijn dat alles zo vlot is verlopen ! Hier ook alles vlot verlopen, alleen mist ome Gerard de bank op het kleine kamertje om gitaar te spelen ! Nog een hele fijne vakantie ! Groetjes !

• 14 Juli 2024 - 17:46

Sjaak/Bep Van Egeraat:

prima begin van jullie vakantie dus, lekker en fijn om accu weer bij te gaan laden

wij zijn gisteren teruggekomen en hebben het zonnige weer mee terug gebracht, want vandaag schijnt hier nu ook de zon.

hoop dat de wallmarkt jullie blijft verrassen met heel veel lekkers

fijne vakantie, we melden ons wel weer

groetjes vanaf de dophamer